AM RU EN

ԼՈՒՐԵՐ

Անվադողերի քայքայումը մթնոլորտային օդի աղտոտման զգալի աղբյուր է, ինչը վնասում է մեր առողջությանը, աղտոտում հողն ու ջուրը

28/02/2024

ՄԱԿ ԵՏՀ-ն մշակում է անվադողերից մասնիկների արտանետումները չափելու առաջին մեթոդաբանությունը:
Անցյալ տարի արգելակման համակարգերից արտանետումների չափման մեթոդաբանության ընդունումից հետո, ՄԱԿ ԵՏՀ-ն  ավտոմեքենաների կանոնակարգերի ներդաշնակեցման համաշխարհային ֆորումը (WP.29) այժմ անցնում է անվադողերից արտանետումների դեմ պայքարին:
Անվադողերը, պատրաստված լինելով բնական և սինթետիկ կաուչուկի և պլաստիկի պոլիմերներից, ներառյալ այլ քիմիական բաղադրիչներից, հանդիսանում են մթնոլորտային օդի  զգալի արտանետումների աղբյուր:
Անվադողերի քայքայումն առաջանում է ճանապարհի մակերևույթի հետ շփման ժամանակ, օրինակ, երբ մեքենաները շրջվում են, արագանում կամ արգելակում: Փոքր մասնիկները պոկվում են անվադողերից (սա արտահայտվում է որպես անվադողերի քաշի կորուստ) և արտանետվում օդում և ճանապարհի մակերեսին և ճանապարհի շրջակա միջավայրին: Այդտեղից նրանք ազդում են մարդու առողջության վրա և կարող են աղտոտել հողը և ջրային ռեսուրսները:
Երբ անվադողերի քայքայման  սահմանային արժեքներն ուժի մեջ մտնեն, անվադողերի արտադրողները պետք է ապահովեն, որ շուկայում վաճառվող բոլոր անվադողերը սահմանված սահմաններից ցածր լինեն: Նրանց համար, ովքեր գերազանցում են սահմանները, արտադրողները պետք է կարգավորեն իրենց նյութի կազմը կամ արտադրական գործընթացը:
Առաջարկը պատրաստվել է Ֆրանսիայի և Եվրահանձնաժողովի ղեկավարությամբ և դառնալու է Եվրոպական միության Եվրո 7 առաջարկի հղման մեթոդաբանությունը։
Այս կանոնակարգերն ուժի մեջ մտնելուց հետո կնպաստեն միկրոպլաստիկ աղտոտվածության էական նվազեցմանը: 2016-ին անվադողերի քայքայումը կազմում էր օվկիանոս մտնող 1․3 միլիոն տոննա միկրոպլաստմասսաների 78%-ը։
Ավելին
https://unece.org/media/press/388139