11/07/2024
Մեծ պիկնիկներից մինչև առանց մեքենաների օրեր և նոր հեծանվային արահետներ, Փարիզն արագորեն առաջ է շարժվում կայուն տրանսպորտի նախաձեռնություններով:
• Փարիզցիներն անցնում են երկու անիվների
Gare du Nord-ից դեպի Փարիզ ճանապարհ անցնելով՝ դուք կտեսնեք բազմաթիվ հատուկ կանաչ հեծանվային ուղիներ՝ երթևեկությամբ:
Ներկայումս Փարիզն ունի ավելի քան 1300 կիլոմետր հեծանվային արահետներ, որոնցից 500 կիլոմետրը տեղադրվել է 2014-2020 թվականներին: Օլիմպիական խաղերի համար քաղաքի կենտրոնում և դրանից դուրս ավելացվել են 30 կիլոմետր նոր ուղիներ:
«Մարդկանց բացատրելու լավագույն միջոցը ցույց տալն է, որ մենք ամեն ինչ չենք դժվարացնում», - ասում է փոխքաղաքապետ Էմանուել Գրեգուարի թիմի խոսնակը: Փարիզում մեքենա վարելը մեծ համբերություն է պահանջում: Հեծանվավազքը, մյուս կողմից, արագ և անվտանգ է, քանի որ ավելի շատ գոտիներ նշանակում են, որ մարդիկ չեն կորչում երթևեկության ծովում:
«Մենք պետք է օգնենք երեխաներին սովորել հեծանիվ վարել դպրոցներում և ժամանակ տրամադրենք մարդկանց բացատրելու, որ ամբողջ ավտոքաղաքի ժամանակն անցել է», - ավելացնում է նա: Համաձայն Փարիզի տարածաշրջանի քաղաքաշինական գործակալության վերջին ուսումնասիրության՝ այժմ ավելի շատ փարիզցիներ են հեծանիվ քշում:
• Հետիոտնային փողոցներ և հրապարակներ
Փարիզը լիովին հեծանվային քաղաք դարձնելու հետ կապված դեռ որոշ խնդիրներ կան: Բայց սերտորեն կապված շրջանների շնորհիվ այն միշտ քայլելու էր: Վերջին տարիներին հետիոտներին ավելի շատ տեղ է հատկացվել։ 2013-ին և 2016-ին քաղաքապետարանն արգելել է երթևեկությունը համապատասխանաբար Սենայի ձախ և աջ ափերից։
Place de la Nation-ը, որը նախկինում եղել է ութ երթևեկելի շրջանաձև խաչմերուկ, այժմ հիմնականում «այգի» է, որտեղ երեխաները կարող են խաղալ և սովորել հեծանիվ վարել ճանապարհից անվտանգ հեռավորության վրա: Իսկ Բաստիլի հրապարակը, որը հանրային հավաքների և բողոքի ցույցերի կարևոր վայր է, նույնպես մաքրվել է մարդկանց համար։
Rue de Rivoli փողոցը, որը քաղաքապետարանից տանում է դեպի Թյուիլերի այգիներ, այժմ օգտագործվում է միայն շտապօգնության մեքենաների կողմից:
Որոշ օրերի փարիզցիները կարող են նաև ճաշակել ավտոմեքենայի ավելի մեծ ազատության համը: Բացի տարին մեկ անգամ առանց մեքենաների օրերից, Փարիզի շնչառության ծրագրի համաձայն, մայրաքաղաքի որոշ հատվածներ փակ կլինեն մեքենաների երթևեկության համար ամիսը մեկ կիրակի: Դեռևս փետրվարին փարիզցիները կողմ էին քվեարկել այլ քաղաքների ամենագնաց մեքենաների վարորդների համար կայանման վճարների եռակի բարձրացմանը:
• Քաղաքային անտառների ստեղծում
Մեկ այլ շրջանաձև երթևեկություն, որն էլ ավելի է կանաչում, Կատալոնայի հրապարակն է, Մոնպառնաս կայարանի մոտ: Քաղաքապետը մեծ հավակնություններ ունի Փարիզի այն առաջին «քաղաքային անտառը» դարձնելու համար, որը բետոնի միատարր շերտից կվերածվի 478 ծառերով անտառի։ Խոտով ծածկված տարածքի մեծ մասը նախատեսված է բացառապես մարդկանց նստելու, ուտելու և խաղալու համար։ Փարիզի ավազոտ որմնանկարը շատ գրավիչ է, բայց շրջապատում այդքան շատ քար և բետոն, խորհուրդը ջանքեր է գործադրում փափկեցնել և ստվերել փողոցները ավելի շատ բուսականությամբ:
«Քաղաքը մինչև 2026 թվականը ներդնելու է ավելի քան 400,000 քառակուսի մետր նոր կանաչ տարածք», -ասել է խոսնակը։
Հատկապես ճնշում է գործադրվել դպրոցների փողոցների վրա, որոնցից շատերը հետիոտն են դարձել և հարմարեցված են կլիմայի փոփոխության հետևանքով առաջացած ավելի տաք ջերմաստիճաններին:
• Տեղափոխվեք քաղաք 15 րոպեում
15 րոպե տևողությամբ քաղաքի մոդելը՝ քաղաքաշինության հայեցակարգ, որտեղ մարդիկ ապրում են քայլելու կամ հեծանիվ վարելու հեռավորության վրա այն ամենից, ինչ անհրաժեշտ է, ընդունվել է Հիդալգոյի կողմից տարիներ առաջ: Փարիզն արդեն այնքան քայլելի է, այն կարող է տեղ-տեղ մի փոքր անհարմար լինել: Բայց այս տեսլականն ավելի լիարժեք իրականացնելու համար որոշ քայլեր են ձեռնարկվել։
Ըստ խոսնակի, քաղաքաշինության նոր
կանոնների համաձայն, շենքերի սեփականատերերը պետք է ապահովեն ինչպես խանութների, այնպես էլ առաջին հարկերում, տների ու գրասենյակների տեղավորումը:
Խաղերի նկատմամբ Փարիզի մոտեցումը նույնպես հետաքրքիր է: Սա առաջին անգամն է, որ խաղն անցկացվում է հիմնականում ներքին քաղաքում, իսկ 26 ֆան-գոտիները, որոնք տարածված են տարբեր տարածքներում, նշանակում են, որ տեղացիները ստիպված չեն լինի հեռու գնալ՝ ընկերների և ընտանիքի հետ հանդիպումը դիտելու համար: «Սա խաղերը հասանելի դարձնելու միջոց է բոլոր մարդկանց համար և ցույց տալու, որ կլիմայի փոփոխության ժամանակ մենք կարող ենք շարունակել խաղերը քաղաք բերել այլ կերպ», - ասում է խոսնակը: «Դա ավելի էկոլոգիապես մաքուր է, քանի որ մրցույթի վայրեր կարելի է հասնել ոտքով, հասարակական տրանսպորտով և հեծանիվով»:
Օլիմպիական խաղերի ժամանակ ավելի շատ տարածքներ հետիոտնի են անցնում, առաջին հերթին՝ անվտանգության նկատառումներով։ Peripherique օղակաձև ճանապարհի մի գոտի, որը շրջանցում է քաղաքը, նախատեսված է միայն օլիմպիական երթևեկության համար:
Սակայն խորհուրդը ցանկանում է, որ այն հետագայում նվիրված լինի բացառապես ավտոմեքենաների փոխանակմանը: Օլիմպիական խաղերի օրինակն օգտագործվում է «Փարիզի վերափոխումն արագացնելու համար», ասել է խոսնակը։
Նյութի հղումը՝
https://www.euronews.com/.../the-time-of-the-whole-car.
<